مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 03:552021-05-23اجتماعي

بچه لاکپشت های پوزه عقابی سر از تخم در می آورند


مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بچه لاکپشت ها از اوایل خرداد ماه تا اواخر تیرماه از تخم ها بیرون می آیند.

- ایسنا/هرمزگان مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بچه لاکپشت ها از اوایل خرداد ماه تا اواخر تیرماه از تخم ها بیرون می آیند.

هاشم داخته صبح امروز(دوم خردادماه) در بازدید از وضعیت بچه لاک پشت ها، افزود: بچه لاکپشت های پوزه عقابی در قشم پس از دو ماه بزودی سر از تخم بیرون می آوردند و راهی دریا می شوند.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند تا اردیبهشت 107 لاک پشت پوزه عقابی 6 هزار تخم در سواحل شیب دراز قشم گذاشتند، اظهار کرد: تخم لاک پشت ها را گروه ناتوران خمیس، یعنی محافظان لاک پشت که شش نفر از افراد بومی روستای شیب دراز قشم هستند، به مکان امن منتقل می کنند.

وی با اشاره به اینکه 25 کیلومتر از سواحل جزیره قشم به مساحت 820 هکتار با احتساب بخش دریا در روستای شیب دراز، منطقه حفاظت شده برای نگهداری و حفاظت از این خزندگان است، اضافه کرد: سواحل شیب دراز بهمن ماه سال 1390 با شماره 176 به اسم منطقه تخم گذاری لاک پشت ها به عنوان اثر طبیعی ثبت ملی شد.

داخته ادامه داد: طرح حفاظت از لاک پشت های پوزه عقابی در قشم با کمک مردم روستای شیب دراز از سال 84 به عنوان یکی از موفق ترین طرح های حفاظتی کشور و در سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بچه لاکپشت های پوزه عقابی سر از تخم در می آورند

بچه لاکپشت های پوزه عقابی سر از تخم در می آورند