مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 04:052021-05-23پزشكي

چاقی از عوامل مهم مرگ های زودرس در کشور است


سالانه 380 هزار مرگ در کشور داریم که 18 درصد آنها زیر 50 سال بوده که شیوع چاقی یکی از عوامل مرگ های زودرس است.

- ، رضا ملک زاده به مناسبت هفته سلامت گوارش، افزود: چاقی از مهمترین عوامل شیوع بیماری ها و مرگ های زودرس است به طوری که 20 درصد کودکان و نوجوانان ایرانی چاق شده اند و این رقم نسبت به 15 سال گذشته هفت برابر شده و این زنگ خطری برای سلامت کشور است.

وی اظهار داشت: 50 درصد ایرانیان بالای 55 سال فشارخون دارند، 30 درصد جمعیت کشور کبد چرب دارند که سکته های مغزی و قلبی را افزایش داده و بر اساس مطالعات انجام شده روی 180 هزار ایرانی در 20 استان کشور، 15 درصد جمعیت با سن بالاتر از 40 سال دیابت دارند که دارو مصرف می کنند و 25 درصد افراد نیز در آینده دیابت می گیرند که چاقی از عوامل مهمترین عوامل بروز این بیماری ها است.

ملک زاده ادامه داد: متوسط مرگ در کشور بالای 70 سال است در حالیکه 47 درصد افراد فوت شده در سال 2017 در کشور زیر 70 سال بودند و باید به مردم اطلاع دهیم که غذای مصرفی خود را کم کنند ورزش کنند و شیوه زندگی خود را تغییر دهند.

این فوق تخصص گوارش و کبد، بدترین نوع چاقی را چاقی شکمی دانست و اضافه کرد: زنان ایرانی بعد از 40 سالگی دچار چاقی شکمی می شوند و دور شکم مردان اگر بیش از 102 سانتی متر و زنان بیش از 88 سانتی متر بود، چاقی شکمی دارند و باید با ورزش و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاقی از عوامل مهم مرگ های زودرس در کشور است

چاقی از عوامل مهم مرگ های زودرس در کشور است