مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 04:452021-05-23اقتصادي

احتمال سیر نزولی تولید گندم در چهارمحال و بختیاری


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به کاهش بارندگی ها در فروردین و اردیبهشت سال 1400 و همچنین سرمازدگی سال زراعی جاری، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به کاهش بارندگی ها در فروردین و اردیبهشت سال 1400 و همچنین سرمازدگی سال زراعی جاری، در شرایط فعلی برآورد تولید گندم در استان به 110 هزار تن رسیده است، حتی ممکن است طی دو ماه آینده رقم تولید گندم نیز کاهش پیدا کند.

حسین برزگر در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه گندم جزو محصولات استراتژیک و راهبردی کشور محسوب می شود، اظهار کرد: بیش از 64 درصد اراضی زراعی چهارمحال و بختیاری به کشت غلات ( گندم و جو) اختصاص دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: سطح زیر کشت غلات در استان، 85 هزار و 600 هکتار بوده که از این مقدار، حدود 59 هزار و 300 هکتار گندم و مابقی جو است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شد تولید گندم در سال زراعی جاری به 125 هزار تن برسد، یادآور شد: باتوجه به کاهش بارندگی ها در فروردین و اردیبهشت در سال 1400 و سرمازدگی سال زراعی جاری، در شرایط فعلی برآورد تولید گندم در استان به 110 هزار تن رسیده است، حتی ممکن است طی یک تا دو ماه آینده رقم تولید گند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال سیر نزولی تولید گندم در چهارمحال و بختیاری

احتمال سیر نزولی تولید گندم در چهارمحال و بختیاری