مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 04:452021-05-23پزشكي

کدام واکسن کرونا بهتر است؟/ اصلا واکسن بزنیم یا نزنیم؟


یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: بهترین واکسن کرونا، در دسترس ترین نوع آن است، تنوع واکسن مهم نیست هنوز اثربخشی و ماندگاری واکسن ها مشخص نشده است.

- علی رضا جانبخش امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص وضعیت بیماری خانوادگی بوده است.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری تصریح کرد: در کاهش موارد بیماری، ابتدا مراجعات سرپایی کم و به تبع آن موارد بستری کاهش و مرگ و میر هم کم خواهد شد.

وی اشاره ای به خطر ویروس جهش یافته کرونا داشت و افزود: هر چه احتمال گشت و گذار و نقل و انتقال ویروس در جامعه بیشتر باشد، سرعت انتقال بیشتر است، علائم  ویروس جهش یافته نوع هندی، آفریقایی و برزیلی تقریبا شبیه است و فرق آن ها در سرعت انتقال، رنج سنی، میزان فوت و.

است.

جانبخش با بیان اینکه فعالا داروی خاصی برای درمان قاطع این بیماری وجود ندارد، گفت: واکسن های ساخته شده قادر هستند گونه های جهش یافته ویروس کرونا را پوشش دهند، ولی اینکه آیا این مصونیت قابل توجه است یا نه، هنوز مشخص نیست و اظهار نظرات مختلفی در این خصوص وجود دارد.

وی در خصوص شبهات مطرح شده درخصوص واکسن کرونا، خاطرنشان کرد: در عالم پزشکی همه چیز بر مبنای آزمون، خطا و تجربه است، هنوز عارضه شناخته شده ای برای واکسن های تزریق شده بیان نشده است، هنوز نمی دانیم واکسن عو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام واکسن کرونا بهتر است؟/ اصلا واکسن بزنیم یا نزنیم؟

کدام واکسن کرونا بهتر است؟/ اصلا واکسن بزنیم یا نزنیم؟