مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 04:502021-05-23اقتصادي

لزوم استفاده از باران گیر و آفتاب گیر در ورودی ساختمان ها و بالای پنجره ها


استفاده از نور طبیعی و روشنایی نور خورشید در ساختمان ها بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که اکثر افراد ساختمان ها و خانه هایی با نور بیشتر و بهره مند از نور خورشید را ترجیح می دهند.

- استفاده از نور طبیعی و روشنایی نور خورشید در ساختمان ها بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که اکثر افراد ساختمان ها و خانه هایی با نور بیشتر و بهره مند از نور خورشید را ترجیح می دهند.

اهمیت این موضوع به قدری است که ساختمان هایی با نور طبیعی بیشتر، از قیمت بالاتری نسبت به سایر ساختمان ها و بناها برخوردارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا بنابر اعلام شرکت بزرگمهر، قرار گرفتن بیش از حد در معرض تابش نور خورشید، باعث می شود اجسام دچار تغییر رنگ و یا اصطلاحا رنگ پریدگی شوند و طول عمر آن ها کاهش یابد.

معضل رنگ پریدگی و تغییر رنگ عموما در مورد فرش ها و قالی هایی که در کنار پنجره ها گسترده شده و در معرض تابش نور خورشید قرار می گیرند مشاهده می شود که پس از مدتی رنگ های فرش مات شده و درخشش و جلای خود را از دست می دهند که به این حالت اصطلاحا سفید شدگی گفته می شود.

در این موارد به منظور جلوگیری از نفوذ نور خورشید یا از پرده های ضخیم استفاده می شود و یا از آفتاب گیرهایی که به طور کامل از عبور نور خورشید جلوگیری می نمایند، استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم استفاده از باران گیر و آفتاب گیر در ورودی ساختمان ها و بالای پنجره ها

لزوم استفاده از باران گیر و آفتاب گیر در ورودی ساختمان ها و بالای پنجره ها