مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 06:002021-05-23حوادث

کاهش 11.8 درصدی صدور مجوز سقط جنین درمانی در فارس


مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس از کاهش 11.

8 درصدی صدور مجوز سقط جنین درمانی در سال گذشته در مقایسه با سال 98 خبر داد.

- ، علیرضا درودچی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یک سوم پرونده های قضایی برای صدور حکم نیازمند نظریه پزشکی قانونی است، گفت: این سازمان با رعایت صحت، دقت و سرعت و با بی طرفی و نظر کارشناسانه دقیق کار خود را به درستی انجام می دهد.

وی تاکید کرد: پزشکی قانونی جزو دستگاه های سالم محسوب می شود و به واسطه سیستم های نظارتی قوی این ادعا می شود که تخلف در این زمینه نزدیک به صفر است.

او با بیان این موضوع که مجوز دفن اجساد در گرو معاینه و تاییده پزشکی قانونی است، بیان کرد: کمتر از 50 درصد اجساد ارجاعی نیازمند کالبد شکافی است، درواقع از هر دو جسدی که به پزشکی قانونی ارجاع می شود یک جسد مورد کالبد شکافی قرار می گیرد.

درودچی تصریح کرد: 35 درصد پروندهای ارجاعی به کمیسیون های پزشکی را قصور پزشکی، 35 درصد کمیسیون بالینی، حدود 20 درصد کمیسیون روانپزشکی و 10 در صد کمیسیون های فوتی را تشکیل می دهد.

او در ادامه یادآور شد: مجوز سقط درمانی بر اساس ماده واحده قانون سقط جنین درمانی مصوب سال 84 مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی آن بر عهده سازمان پزشکی قانونی کشور است و بر اساس آنچه در قانون مورد تاکید قرار گرفته تنها در صور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 11.8 درصدی صدور مجوز سقط جنین درمانی در فارس

کاهش 11.8 درصدی صدور مجوز سقط جنین درمانی در فارس