مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 06:202021-05-23اجتماعي

گذری بر زیباترین کاروانسرای مدور ایران/ «تاج آباد» در اندیشه جهانی شدن


منحصربه فردترین کاروانسرای ایران و همدان در روستای «تاج آباد» اکنون اندیشه جهانی شدن را در سر می پروراند، این مجموعه که از کمیاب ترین کاروانسراهای مدور ایران به شمار می رود، - خبرگزاری فارس ـ همدان؛ تاج آباد یا رسول آباد سفلی روستایی است در غرب استان همدان و شهرستان بهار، روزگاری این روستا برای خود بروبیایی داشت و محل عبور کاروان هایی به مقصد کربلا بود؛ کاروان های خسته ای که در مسیر سفر خود، دقایقی را در کاروانسرای این روستا می آرمیدند و در خنکای آن جان خسته را جلای دیگری می دادند.

از جاده که به سمت روستا تغییر مسیر می دهی، نمای کلی این قریه خودنمایی می کند، سبزی و شادابی آن از دور عیان است و هوای دل انگیز و آرام بخشی روحت را می نوازد.

حدود 100 متر که جلوتر می روی دیوار آجری کاروانسرا که چندان هم بلند نیست مشخص است، باصفاتر از خود روستا، کوچه باغ این کاروانسراست که سرسبز و باصفاست اما جوی آبی که از آن می گذرد چندان منظر جالبی ندارد که گویا قرار است ساماندهی شود.

درب قدیمی و اصیل این کاروانسرا باز است، ابتدای آن دالانی مسقف است و در کنارهای آن حجره هایی که گویا در گذشته متولیان کاروانسرا و راهنمایان ورود و خروج کاروان ها در آن حضور داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذری بر زیباترین کاروانسرای مدور ایران/ «تاج آباد» در اندیشه جهانی شدن

گذری بر زیباترین کاروانسرای مدور ایران/ «تاج آباد» در اندیشه جهانی شدن