مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 06:252021-05-23اقتصادي

ایران در مسیر خودکفایی دانه های روغنی/ضرورت وارد شدن کاملینا به الگوی کشت کشور


کشت گیاه کاملینا توسط یکی از شرکت های دانش محور زیرمجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه به عنوان معجزه ای روغنی در کشور انجام گرفت.

- ایران در مسیر خودکفایی دانه های روغنی/ضرورت وارد شدن "کاملینا" به الگوی کشت کشور کشت گیاه کاملینا توسط یکی از شرکت های دانش محور زیرمجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه به عنوان معجزه ای روغنی در کشور انجام گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس این گزارش 95 درصد روغن مصرفی ایرانیان وارداتی است و آن پنج درصد دیگر تولید را هم مدیون بذرهای وارداتی هستیم.

این درحالی است که ایران با وجود 16 میلیون هکتار اراضی کشاورزی ظرفیت ها و پتانسیل های گسترده ای در این زمینه دارد.

اینکه اشکال کار کجاست و چرا کشاورزی ایران علی رغم این همه پتانسیل از تولید بذرها و دانه های روغنی عاجز مانده بحث مفصلی است که به جای خود باید توسط کارشناسان این حوزه مورد بررسی قرار گیرد، اما این میان دانه ای معجزه آسا در ایران قابلیت کشت پیدا کرده که اگر حمایت شود می تواند کشور را از این حجم واردات سنگین و کمرشکن نجات دهد.

دانه ای به اسم کاملینا که حالا با نام ایرانی سهیل ثبت ملی شده، دانه ای که با وجود 40 درصد روغن، مقاومت بالا در خشکسالی و مصرف کم آب عملاً به معجزه ای برای تولید روغن کشور آن هم در این شرایط خشکسالی می ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در مسیر خودکفایی دانه های روغنی/ضرورت وارد شدن کاملینا به الگوی کشت کشور

ایران در مسیر خودکفایی دانه های روغنی/ضرورت وارد شدن کاملینا به الگوی کشت کشور