مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 06:402021-05-23اقتصادي

خاموشی های گسترده، میراثی برای دولت بعدی


سندیکای تولید کنندگان برق ایران با مالکیت 50درصد کل ظرفیت تولید کشور، مطالبات معوقه از سال 1392 تا به امروز از وزارت نیرو دارند، از طرفی طبق اذعان آن ها بهترین مصرف کننده برای یک نیروگاه، مصرف کننده ای بدون پیک و با مصرف ثابت می باشند، چرا که کار کردن در ظرفیت نامی برای یک نیروگاه مقیاس بزرگ بهترین راندمان انرژی و بهره وری را برای آن نیروگاه نیز در پی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، طبق اعلام انجمن تولید کنندگان پراکنده برق کشور حدود 400 مگاوات ظرفیت خالی نیروگاهی وجود دارد که متاسفانه وزارت نیرو با تدوین نرخ دستوری خرید برق به مبلغ بسیار پایین در 8 ماه از سال عملا آن ها را مجبور به خاموشی نموده است.

این دو نکته در کنار هم اهمیت نعمت صنعت استخراج رمز ارزها برای کشور را بیش از پیش آشکار می کند، صنعتی که حاضر به استفاده از این ظرفیت های موجود و راه اندازی اقتصاد نیروگاهی را داشت و حتی می خواست نیروگاه جدید احداث نماید.

بلا تکلیفی در بدنه وزارت نفت نیز در این حوزه موج می زند چرا که طبق اذعان رییس شرکت شهرک های صنعتی این نهاد در کنار سایر نیروگاه ها، دارای گاز کافی و انشعابات و زیر ساخت های لازم برای تبدیل گاز به برق می باشند، ولی وزارت نفت نیز از واقع بینی در مورد این حوزه نیز طفره میرود، یکی از عجیب ترین استدلال های وزارت نفت در مورد تعرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاموشی های گسترده، میراثی برای دولت بعدی

خاموشی های گسترده، میراثی برای دولت بعدی