مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 07:152021-05-23اقتصادي

پیاز در جنوب کرمان بیش از برنامه ابلاغی کشت شده است


در سال جاری، برنامه کشت پیاز در جنوب کرمان در سطح 5500 هکتار ابلاغ شده این در حالی است که کشت این محصول در سطح 15 هزار و 200 هکتار انجام شده است.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین اصغری در واکنش به خبرها و کلیپ های منتشر شده در برخی رسانه ها و فضای مجازی در زمینه مشکلات مازاد تولید پیاز در جنوب کرمان، اظهار کرد: برنامه کشت محصولات سبزی و صیفی به صورت فصلی به استان ها ابلاغ و در استان ها نیز سهم و نقش هر شهرستان و مراکز خدمات تعیین و به مناطق ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه آنچه به صورت مشخص در مورد پیاز اتفاق افتاده، کشت بیش از برنامه ابلاغی در منطقه جنوب کرمان است، تصریح کرد: برنامه 5500 هکتاری (زمستانه و بهاره) کشت پیاز در این منطقه که برای تولید 320 هزار تن محصول ابلاغ شده، در سطح 15 هزار و 200 هکتار با تولید 865 هزار تن اجرا شده است.

اصغری با اشاره به اینکه مازاد محصول تولیدی امکان مصرف داخل را نداشته و از سوی دیگر زیرساخت های صادراتی نیز توان صادرات این حجم محصول را ندارد، خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده و بر اساس آمار گمرک، 486 هزار تن پیاز در سال 1399 صادر شده در حالی که متوسط صادرات سه ساله صادرات پیاز – از سال 96 تا 98 – معادل 292 هزار تن بوده است و مقداری نیز توسط بخش خصوصی در سردخانه ها نگهداری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیاز در جنوب کرمان بیش از برنامه ابلاغی کشت شده است

پیاز در جنوب کرمان بیش از برنامه ابلاغی کشت شده است