مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 07:452021-05-23اقتصادي

مالیات ستانی از لوکس نشینان کی اجرا می شود؟


طبق قانون، برای اخذ مالیات از خانه و خودروهای لوکس باید آیین نامه اجرایی آن از سوی وزارت اقتصاد به هیئت وزیران حداکثر تا پایان ماه جاری برای تصویب ارسال شود اما همچنان در وزارت اقتصاد مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بودجه امسال، صاحبان خانه و خودروهای با ارزش بالای 10 و یک میلیارد تومان را مکلف به پرداخت مالیات کرده است که طبق گفته رییس کل سازمان امور مالیاتی، این افراد تا خرداد ماه باید شناسایی می شوند و تا پایان بهمن سال جاری مکلف به پرداخت مالیات هستند.

براساس قانون، مالیات خودروهای تا یک و نیم میلیارد تومان (نسبت به مازاد یک میلیارد تومان) یک درصد، تا مبلغ سه میلیارد تومان (نسبت به مازاد یک و نیم میلیارد تومان) دو درصد، تا مبلغ چهار و نیم میلیارد تومان (نسبت به مازاد سه میلیارد تومان) سه درصد و نسبت به مازاد چهار و نیم میلیارد تومان هم چهار درصد خواهد بود.

با توجه به کف قیمت مالیات گیری (یک میلیارد تومان) تقریبا هیچ خودروی تولید یا مونتاژ داخلی مشمول مالیات نخواهد شد و مالیات مربوطه مخصوص خودروهای وارداتی است که قیمت روز و سال ساخت یا ورود آنها ملاک میزان مالیات خواهد بود.

جریمه پرداخت نکردن مالیات خودروهای لوکس در صورتی که صاحبان خودروهای لوکس مالیات متعلقه را نپردازند، قادر به نقل و انتقال خودرو نیستند و باید مبلغ مال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات ستانی از لوکس نشینان کی اجرا می شود؟

مالیات ستانی از لوکس نشینان کی اجرا می شود؟