مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 08:052021-05-23بين الملل

جنگ چین و آمریکا بر سر حکمرانی فضای مجازی/ ساخت شهر هوشمند با همکاری چینی ها


فعالان فضای مجازی جنگ چین و آمریکا را بر سر حکمرانی فضای مجازی می دانند و تأکید می کنند همکاری ایران با چین می تواند راهی برای احقاق حقوق حکمرانی فضای مجازی و حاکمیت سایبری باشد.

- ، پنجاه وهفتمین محفل هم افزایی فعالین فضای مجازی پاک با موضوع فضای مجازی در تفاهم نامه ایران و چین با حضور کارشناسان و مسئولان فضای مجازی کشور برگزار شد.

در این نشست، جزییات سند همکاری 25 ساله ایران و چین در حوزه فضای مجازی با توجه به فضاسازی برخی رسانه ها به ویژه رسانه های بیگانه و معاند در مخالفت با این تفاهمنامه جامع، در شرایطی که اطلاعات کاملی از مفاد عمومی آن در دست نبود، مورد بررسی قرار گرفت.

به اذعان فعالان فضای مجازی پاک، سند همکاری ایران و چین در حوزه فضای مجازی نه تنها محدودیتی برای کشور ما ایجاد نمی کند بلکه می تواند سکوی پرتابی برای اکوسیستم ICT ما باشد و حتی می توان به دستیابی به اقتدار در حکمرانی فضای مجازی امیدوار بود.

تعویق 6 ساله همکاری ایران و چین به دلیل روحیه غرب گرایانه دولت محمود لیایی کارشناس فضای مجازی دارای مدرک دکتری کامپیوتر از دانشگاه شانگهای چین در این نشست با مرور ابعاد این تفاهمنامه که به صورت غیررسمی نسخه ای از آن در اختیار رسانه ها و مسئولان قرار گرفته است، گفت: کشور چین با طرح ایده یک کمربند یک جاده که از سالهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ چین و آمریکا بر سر حکمرانی فضای مجازی/ ساخت شهر هوشمند با همکاری چینی ها

جنگ چین و آمریکا بر سر حکمرانی فضای مجازی/ ساخت شهر هوشمند با همکاری چینی ها