مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 08:102021-05-23اقتصادي

بیش از 400 هزار نفر از جمعیت کرمانشاه درگیر تنش آبی هستند


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه 2 هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم، گفت: 70 هزار نفردر حوزه روستایی و 341 هزار نفر در حوزه شهری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی رضا کاکاوند امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص وضعیت منابع آبی و تنش آبی شهر و استان کرمانشاه، اظهار داشت: منابع آبی و تامین آب استان  با کاهش شدید آبدهی مواجه شده است وی ادامه داد: اوضاع بارندگی در سال آبی جاری مناسب نبوده حدود 40 درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت داشتیم و در چشمه ها که عمده منابع آب روستاها است بیش از 70 درصد کاهش آبدهی حاصل شده که در چاه ها کمتر است به هر حالل خشکشالی است که بی سابقه هم نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه برف بیشترین تاثیر را بر منابع آب دارد، تصریح کرد: متوسط بارندگی در سال در حالت عادی کمتر از یک سوم جهانی است که در شرایط عادی امسال وضعیت بارش ها مناسب نبود.

وی اضافه کرد: در مجموع حدود 2 هزار لیتر در حوزه شهری و روستایی در استان کمبود آب داریم، 7 هزار و 502 لیتر بر ثانیه آب نیاز داریم در حالی که تولید ما 5 هزار 761 لیتر بر ثانیه است.

کاکاوند بیشترین تنش آبی شهر را مربوط به شهر کرمانشاه دانست و گفت: یک هزار و 50 لیتر بر ثانیه کمبود تولید آب در شهر کرمانشاه داریم که به طور کلی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 400 هزار نفر از جمعیت کرمانشاه درگیر تنش آبی هستند

بیش از 400 هزار نفر از جمعیت کرمانشاه درگیر تنش آبی هستند