مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 09:352021-05-23بين الملل

سربرآوردن داعش جای شادی برای افول بوکوحرام نمی گذارد


بیش از یک دهه، سرویس های امنیتی نیجریه و حامیان بین المللی آنها برای خاتمه دادن به سلطه وحشت بوکوحرام بر سر شمال شرقی نیجریه تلاش کرده و ناکام ماندند.

- بیش از یک دهه، سرویس های امنیتی نیجریه و حامیان بین المللی آنها برای خاتمه دادن به سلطه وحشت بوکوحرام بر سر شمال شرقی نیجریه تلاش کرده و ناکام ماندند.

حال ورود داعش معادلات را به هم میریزد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، حتی با وجود اینکه احتمال مرگ ابوبکر شیکاو، رهبر خشونت طلب و بدنام این جنبش افراطی افزایش یافته، پناهگاه های آن هدف حمله قرار گرفته و بقایای شبه نظامیانش پراکنده شده اند، تعداد اندکی از ناظران این درگیری، ابراز شادمانی می کنند.

دلیل آن ساده است؛ نیرویی که بوکوحرام شیکاو را شکست داده است، تحت پرچم سبز و سفید ملی نیجریه نمی جنگد، بلکه تحت لوای پرچم های سیاه رنگ داعش قرار دارد.

نبرد روز چهارشنبه اوج کمپین داعش در استان آفریقای غربی (Iswap) برای حذف یک گروهی بود که رهبران خودش را به عنوان یک رقیب و تهدید بالقوه می بیند.

این گروه با حرکت از پایگاه ها به سمت شرق، حول و حوش دریاچه چاد، به سمت جنگل متراکم سامبیسا رفته و ابوبکر شیکاو را محاصره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سربرآوردن داعش جای شادی برای افول بوکوحرام نمی گذارد

سربرآوردن داعش جای شادی برای افول بوکوحرام نمی گذارد