مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 10:502021-05-23اقتصادي

کرایه اتوبوس و تاکسی های بین شهری 30 درصد افزایش یافت


مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از افزایش 30 درصدی کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی از دیروز اول خرداد 1400 خبر داد.

- درباره افزایش نرخ کرایه اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه بین شهری گفت: از دیروز اول خرداد 1400 کرایه سفرهای بین شهری 30 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از این پس با تصویب شورای عالی ترابری، قیمت گذاری کرایه اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری به یک فرآیند تبدیل شده و بر اساس نرخ اعلامی سالانه بانک مرکزی در خصوص تورم بخش حمل و نقل و متناسب با آن انجام می شود.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با این حال ما در این سازمان اجازه نمی دهیم تا نرخ کرایه ها بر اساس ارقام اعلامی بانک مرکزی برای تورم حمل و نقل افزایش یابد؛ هر چند که در سال گذشته هزینه های فعالان حمل و نقل بسیار بالا و حتی از نرخ تورم حمل و نقل اعلامی از سوی بانک مرکزی هم بیشتر بود.

وی تأکید کرد: با این حال فعالان صنفی پذیرفتند چندان روی نرخ 87 درصد اعلامی از سوی بانک مرکزی مانور ندهد و به افزایش 30 درصدی کرایه ها اکتفا کند.

باقرجوان یادآور شد: این رقم 30 درصدی تنها می تواند جبران بخشی از هزینه های صنف حمل و نقل عمومی مسافری جاده ای باشد نه افزایش درآمدها؛ در حال حاضر شرایط هزینه ای صنف بسیار بالا بوده و از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرایه اتوبوس و تاکسی های بین شهری 30 درصد افزایش یافت

کرایه اتوبوس و تاکسی های بین شهری 30 درصد افزایش یافت