مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 10:502021-05-23اجتماعي

جاده چالوس به مقصد گردشگری تبدیل می شود


سر پرست معاونت میراث فرهنگی البرز با اشاره به ظرفیت های جاده کرج چالوس گفت: برنامه ریز ی به منظور تهیه پرونده ثبتی این جاده تاریخی، طبیعی و فرهنگی که از پتانسیل گردشگری بالایی نیز برخوردار است در حال پیگیری می باشد.

- آرزو فیض اله بیگی، سر پرست معاونت میراث فرهنگی البرز با اشاره به ظرفیت های جاده کرج چالوس، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: با توجه به باز دید های میدانی و بر رسی ها ی مقدماتی انجام شده به همراه سر پرست معاونت گردشگر ی مقرر شد تا پیگیر ی ها ی لازم به منظور تهیه پرونده ثبتی محور کرج چالوس به عنو ان اولین محور تاریخی، فرهنگی، طبیعی که دارای پتانسیل های بسیاری در حوزه گردشگر ی است توسط کار شناسان مربوطه انجام شود.

سر پرست معاونت میراث فرهنگی البرز اظهار کرد: مناظر طبیعی، روستاها ی دارای بافت تاریخی، معمار ی ادوار مختلف، غذا ها ی محلی، پوشاک سنتی و گویش اصیل کرجی از جمله جاذبه های محور  کرج چالوس است.

فیض اله بیگی در ادامه عنو ان کرد: رود خانه کرج، سد امیرکبیر، تونل های متعدد، پل ها و ابنیه تاریخی، پیست اسکی، باغات و تأسیسات گردشگر ی در طول مسیر یکی از شگفت انگیز تر ین جاده های ایران و حتی جهان را به وجود آورده است به گونه ا ی که سالانه گردشگر ان داخلی و خارجی بسیار ی از آن باز دید می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاده چالوس به مقصد گردشگری تبدیل می شود

جاده چالوس به مقصد گردشگری تبدیل می شود