مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 11:002021-05-23اقتصادي

همنوازی سازهای کوبه ای ایران و برزیل + ویدئو


ششمین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» با همراهی سازهای برزیلی نواخته و همزمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه و منتشر شده است.

- ششمین قطعه از پروژه موسیقایی همساز با همراهی سازهای برزیلی نواخته و همزمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه و منتشر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمید قنبری پژوهشگر موسیقی و طراح پروژه همساز ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: در اجرای این قطعه موسیقایی که از رنگ آمیزی سازهای کوبه ای بهره برده است، هنرمند برزیلی الکساندر جسوس، با نواختن سازهای تمبوریم، پاندیرو و کویی کا با سازهای بندیر و تاکینگ درام همراه پروژه بود.

وی درباره ریتم نواخته شده در ششمین قطعه همساز اظهار کرد: این ریتم بر اساس ادوار قدیمی اجرا شده و ریتمی 10 ضربی با نام سماعی ثقیل است.

در قالب پروژه همساز ، تا کنون قطعاتی با همراهی سازهای تنبک، ناقاره، دف، پیپا (ساز باستانی کشور چین) و با همراهی پژمان حدادی، وحید اسداللهی، حسین رضایی نیا، پدرام خاورزمینی و ژائو ژوچان منتشر شده است.

تمبوریم از جمله سازهای کوبه ای طوق دار با قطر 15 سانتیمتر است و با یک دست (معمولا با دست راست) نواخته می شود.

پاندیرو ساز ملی برزیل است که به عنوان بخشی جدانشدنی در جشن سالانه ماردی گراس شناخته می شود و در تمام سبک های موسیقی برزیلی مورد استفاده قرار می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همنوازی سازهای کوبه ای ایران و برزیل + ویدئو

همنوازی سازهای کوبه ای ایران و برزیل + ویدئو