مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 02:402021-05-23حوادث

تابوشکنی دختران در هاله دود سیگار و قلیان


اعتیاد در جامعه زنان موضوع چندان تازه ای نیست، اما علنی شدن مصرف موادمخدر، سیگار و قلیان در اماکن عمومی توسط زنان و دختران جوان نشان دهنده این است که در حرکت جامعه به سمت مدرنیته این قشر در معرض انواع آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر قرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قبح برخی از کارها مانند کشیدن سیگار و قلیان توسط دختران جوان و نوجوان در حال شکسته شدن است و این قشر با انجام چنین کارهایی می خواهند از ماراتن حرکت به سمت مدرنیته در جامعه عقب نمانند، در زندگی سنتی حجب و حیا در بین زنان از جایگاه ویژه ای برخوردار بود، اما به نظر می رسد دیگر این قشر چندان در قید و بند رسم و رسومات خانواده های سنتی نیستند.

چهارمحال و بختیاری یکی از استان های کوچک در کشور محسوب می شود و بافت فرهنگی اکثر خانواده های این استان عموما سنتی است، اما شاهدیم که در طول سالیان اخیر حتی فرهنگ سنتی روستاها نیز در حال تغییر و حرکت به سمت مدرن شدن است، این حرکت بی مهابا از سنتی به مدرنیته قطعا خالی از آسیب و مشکل نیست، دختران نوجوان و جوان مانند سابق از خانواده حرف شنوی ندارند.

سیگاری شدن دختران می تواند یک زنگ خطر جدی برای تهدید بنیان خانواده ها در آینده باشد، دختری که در روزهای نوجوانی و جوانی درگیر انواع آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به سیگار و یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابوشکنی دختران در هاله دود سیگار و قلیان

تابوشکنی دختران در هاله دود سیگار و قلیان