مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 02:552021-05-23سياسي

شگفتی های مغز در مواجهه با موسیقی


یافته های جدید محققان نشان می دهد در مغز هیچ مرکز ویژه موسیقی وجود ندارد، ولی موسیقی نقاط بسیاری از مغز را درگیر می کند و به گفته یکی از محققان حوزه فیزیک و موسیقی، فطری بودن موسیقی می‎ تواند ناشی از این امر باشد.

بیژن نوروز، مدیر یکی از شرکت های استارت آپ های فعال در حوزه موسیقی علمی و نجومی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به توسعه فناوری های نوظهور در حوزه موسیقی با تاکید بر اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم همگی ما در محاصره موسیقی قرار داریم، گفت: شنیدن اوج نوازندگی یک ارکستر فرح بخش، چشمانمان را تر و در اعماق وجود ما رخنه می کند.

فیلم ها و برنامه های تلویزیونی در پس موجی از موسیقی که در پس زمینه نواخته می شود به آنچه می بینیم، رنگ و بو می بخشد.

وی با بیان اینکه اشتیاق انسان به موسیقی در اعماق وجود ما ریشه دارد، اظهار کرد: بشر از سپیده دم پیدایش فرهنگ مشغول به ساخت موسیقی بوده است، به گونه ای که انسان های نخستین، بیش از 30 هزار سال پیش فلوت هایی از جنس استخوان، سازهای کوبه ای و زنبورک می نواختند و تمام جوامعی که می شناسیم دستی بر موسیقی داشته اند که این امر نشان می دهد تمایلات به موسیقی امری فطری و درونی است.

نوروز، تمایل نوزادان به صداهای هم آهنگ و بی علاقگی آنها نسبت به اصوات ناموزون را از دیگر دلایل فطری بودن تمایل انسان به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شگفتی های مغز در مواجهه با موسیقی

شگفتی های مغز در مواجهه با موسیقی