مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 03:452021-05-24اقتصادي

صاحب صنعت سلول بنیادی می شویم/ شکست انحصار آلمان و آمریکا در تولیدات سلولی


دبیر ستاد توسعه سلول بنیادی با بیان اینکه تا 2-3 سال دیگر صاحب صنعت در حوزه سلول بنیادی می شویم، گفت: سلول بنیادی مانند صنایع دیگر در حوزه مواد اولیه یا تجهیزات وابسته به خارج از کشور نیست.

- با تاکید بر اینکه روز به روز شاهد افزایش تعداد شرکتهای دانش بنیان، هسته های فناور، شتابدهنده ها و.

در زمینه سلول های بنیادی کشور هستیم، گفت: در حال حاضر بیش از 160 شرکت در حوزه سلول بنیادی فعالیت می کنند که از این تعداد 130 شرکت دانش بنیان شده است.

دبیر ستاد توسعه سلول بنیادی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که شرکتها به سمت تولید محصولاتی بروند که مورد نیاز کشور است، گفت:در حال حاضر هم علاوه بر نیاز جامعه شاهد مطالبه مردم در حوزه ژن درمانی، سلول درمانی و طب بازساختی هستیم از این رو می بایست تولید محصولات در این حوزه ها افزایش یابد.

به گفته حمیدیه، سلول بنیادی و اقدامات مربوط به سلول متاثر از تحریم ها نیست و شرکتهای فنی و مهندسی خودشان را تقویت کرده اند که بتوانند محصولات مورد نیاز کشور را برای تحقیقات و مصرف به تولید برسانند.

وی با تاکید بر اینکه اما جدای از تولید تجهیزات که توسط شرکتهای دانش بنیان به تولید می رسد و ستاد توسعه سلول بنیادی هم از آنها حمایت می کند، ایجاد مراکز جامع سلول بنیادی و پزشکی بازساختی نیز مهم است، ادامه داد: ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صاحب صنعت سلول بنیادی می شویم/ شکست انحصار آلمان و آمریکا در تولیدات سلولی

صاحب صنعت سلول بنیادی می شویم/ شکست انحصار آلمان و آمریکا در تولیدات سلولی