مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 04:202021-05-24اقتصادي

از خودنمایی داروی پرخاصیت در مزارع مازندران تا گلایه از رخنه دلالان


اشکو یا همان گل گاوزبان که کارشناسان از خواص دارویی فراوان آن صحبت به میان می آورند، کمتر از یک ماه برداشت آن در دامنه های مازندران آغاز شده است و این گل های زیبای قرمز و صورتی با دستان تند و تیز کشاورزان به سرعت برداشت می شود.

- خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اقتصادی در اصطلاح مازندرانی ها یک نوع گیاه دارویی به نام اشکو وجود دارد که همه ما گل گاوزبان می شناسیم.

کشت گل گاوزبان به عنوان یکی از شاخص ترین گیاهان دارویی پرورشی مازندران ظرفیتی بالقوه برای بهره برداری بهینه از اراضی مناطق بالادست به ویژه زمین های شیبدار استان است.

اشکو  یا همان گل گاوزبان که کارشناسان از خواص دارویی فراوان آن صحبت به میان می آورند، کمتر از یک ماه برداشت آن در دامنه های مازندران آغاز شده است و این گل های زیبای قرمز و صورتی که با دستان تند و تیز کشاورزان به سرعت برداشت می شود و به دلیل علاقه خاصی که در مردمان این مناطق وجود دارد مردان هم در کنار زنان پا به عرصه فعالیت در برداشت این محصول گذاشتند.

ظرفیت کشت این محصول و حمایت مسؤولان می تواند ضمن درآمدزایی، برای کشاورزان ایجاد اشتغال هم کند اما وقتی که پای صحبت کشاورزان می نشینیم آنها هم از حضور دلالان گلایه های فراوانی دارند و این سودجویان را مانعی برای فعالیت خود می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از خودنمایی داروی پرخاصیت در مزارع مازندران تا گلایه از رخنه دلالان

از خودنمایی داروی پرخاصیت در مزارع مازندران تا گلایه از رخنه دلالان