مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 04:202021-05-24سياسي

آزادی خرمشهر نقطه عطف تاریخ معاصر ایران است


سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا و امیر دریادار دوم «کریم مصدری» فرمانده دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر به مناسبت سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر بیانیه ای صادر کردند.

- ایسنا/مازندران سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا و امیر دریادار دوم کریم مصدری فرمانده دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر به مناسبت سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، در این بیانیه آمده است: جنگ ایران و عراق یکی از طولانی ترین و پرهزینه ترین درگیری های نظامی در تاریخ معاصر با ابعاد و تأثیرات منطقه ای و گسترده جهانی، رویداد تلخی بود که در سال 1359 بر جمهوری اسلامی تحمیل شد و در طول هشت سال، تحولات بسیاری داشت که در این میان آزادسازی خرمشهر قهرمان در سوم خرداد سال 1361 در طی عملیات بزرگ بیت المقدس از جایگاه خاصی برخوردار است.

این عملیات که با هدف آزاد سازی خرمشهر در 10 اردیبهشت 1361 و تنها 40 روز پس از عملیات فتح المبین آغاز شد راهبرد رژیم بعث عراق و متحدان بین المللی و منطقه ای آن را به طور کامل با شکست مواجه کرد و اراده دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی خرمشهر نقطه عطف تاریخ معاصر ایران است

آزادی خرمشهر نقطه عطف تاریخ معاصر ایران است