مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 04:302021-05-24سياسي

آینده ای روشن پیش روی پیوند اعضا/ سلول های بنیادی اندام ها را می سازند


نقش فناوری سلول های بنیادی در درمان بیماری های کم تر شناخته شده یا بی درمان پررنگ شده است اما نقش این سلول ها به همین جا ختم نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سلول هایی که مانند آب، انعطاف پذیرند و مملو از قابلیت های ناشناخته و اسرارآمیز؛ این توانایی را دارند که به هر سلولی تمایز بیابند و کارایی خاصی پیدا کنند.

از این رو است که با پیشرفت دانش و فناوری، قدر و اهمیت این سلول ها در درمان بیماری های ناشناخته و لاعلاج، بسیار پررنگ شده است.

  نقش اثربخش سلول های بنیادی در درمان این فناوری به مدد پژوهش های کاربردی و مرز دانش بسیاری توسعه یافته و امیدها را دست یافتن به دستاوردهایی که تا پیش از این تحقق شان ناممکن به نظر می رسید قوت داده است.

به طور مثال نگاه پژوهشگران و متخصصان به این کاربرد حوزه از درمان، احیای سلول ها و کارهای آزمایشگاهی، فراتر رفته و ساخت اندام های حیاتی بدن به کمک سلول های بنیادی بیش از گذشته به واقعیت نزدیک شده است.

بیماری های مختلف، ممکن است به بافت ها و اندام های بدن آسیب های جبران ناپذیری برسانند که ادامه حیات بیمار را تنها با جایگزین کردن اندام حیاتی از کار افتاده با نوع سالم آن ممکن کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده ای روشن پیش روی پیوند اعضا/ سلول های بنیادی اندام ها را می سازند

آینده ای روشن پیش روی پیوند اعضا/ سلول های بنیادی اندام ها را می سازند