مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 04:352021-05-24بين الملل

علی عبدی: حماس خود را به یک قدرت منطقه ای ارتقا داده است


جنگ 12 روزه اخیر موجب شد تا جنبش حماس از یک قدرت داخلی فلسطینی به قدرت منطقه ای ارتقا یابد و پوست اندازی مقاومت فلسطین را شاهد هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنگ 12 روزه غزه بامداد جمعه (31 اردیبهشت) سرانجام با پذیرش آتش بس از سوی طرفین پایان یافت، جنگی که از جنبه های مختلف می توان مورد بررسی قرار داد و تأثیراتش را در سطوح مختلف کنکاش کرد.

علی عبدی کارشناس حوزه فلسطین، در گفت و گویی با خبرنگار فارس به آثار و تبعات این جنگ بر محور مقاومت و همچنین رژیم صهیونیستی پرداخت و ابتدا در پاسخ به این سؤال که با توجه به تفاوت های این جنگ با جنگ های قبلی در حوزه برقراری موازنه رعب و حملات موشکی مقاومت، آینده مقاومت فلسطین پس از این جنگ، چه تفاوت هایی با گذشته خواهد داشت؟ گفت: یک تفاوت که این جنگ با جنگ های قبل داشت و اینکه قدرت نمایی که از سوی گروههای مقاومت از جمله حماس صورت گرفته قابل مقایسه با جنگ های قبلی به خصوص 2014 نیست و حماس عملا توانسته خود را از قامت یک قدرت در داخل سرزمین اشغالی به یک قدرت منطقه ای ارتقا دهد و اکنون پوست اندازی مقاومت فلسطین را شاهد هستیم، به این معنا که امروز سرتاسر سرزمین اشغالی در سیطره موشکی حماس و مقاومت است و نه تنها غزه و حومه غزه و نه تنها تا شمال و حیفا بلکه تا جنوب و بندر ایلات در تیررس مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی عبدی: حماس خود را به یک قدرت منطقه ای ارتقا داده است

علی عبدی: حماس خود را به یک قدرت منطقه ای ارتقا داده است