مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 05:252021-05-24سياسي

انتخابات شوراها در آیینه مشارکت


حال روزهای پایانی است و شورای پنجم شهر تهران، با سیاست بازی و تعهدگریزی باعث شده است تا گمانه زنی درباره میزان مشارکت عمومی را دچار اما و اگر های فراوان کرده است.

- خبرگزاری فارس ــ یادداشت میهمان؛ ثارالله شاکری: شمارش معکوس روزهای پایانی دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شده است و اکنون کارنامه و عملکرد این نهاد پس از سه دهه، درگیر فراز و فرودهای فراوان است.

موج دومینو وار انحلال شوراها، بازداشت قریب به صد نفر از اعضای شوراها در کل کشور و سلب عضویت تعدادی کثیری از منتخبین مردم، میزان کارآمدی این نهاد را دچار تردیدهای بیشمار ساخته است.

در این میان شورای شهر تهران هرچند به عاقبت شهرهای ساری ، مرودشت ، خرمشهر ، رشت ، کرمانشاه ، مرند و.

دچار نشد و منحل نگردید، اما خبر رد صلاحیت 10 عضو شورای شهر تهران در هیئت نظارت شهرستان مایه برانگیختگی افکار عمومی گردید و این پرسش را به ذهن متبادر ساخت که چرا شورا و مدیریت شهری در کلان شهر تهران از مسیر اصلی خود دور افتاده اند و شکافی عمیق بین وعده های نخست نمایندگی تا کارنامه عمل امروزشان مشاهده می شود و سوال اینست این وقایع چه آثاری را بر حضور پای صندوق های رای دارد؟  بررسی 5 دوره انتخابات شورای کلان شهر تهران و تحلیل میزان آراء وارده، حاکی از آن است که قوت و ضعف عملکرد هر دوره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات شوراها در آیینه مشارکت

انتخابات شوراها در آیینه مشارکت