مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 06:002021-05-24بين الملل

فرمانده سنتکام: سعودی ها از ترس حملات ایران می خواهند آمریکا در آنجا بماند


ژنرال مکنزی مدعی شده حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در عربستان سعودی باعث ایجاد موازنه و مانع حمله احتمالی ایران به عربستان سعودی می شود.

- فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا (سنتکام) در اظهاراتی گفت مقامات عربستانی انتظار دارند ایالات متحده آمریکا از آنها در برابر حملات ایران و نیروهای نیابتی این کشور، حمایت و حفاظت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران ، ژنرال فرانک مکنزی فرمانده سنتکام که به عربستان سعودی سفر کرده است دیروز (یکشنبه) در پاسخ به سوال خبرنگاران آسوشیتدپرس و شبکه ای بی سی آمریکا با اشاره به این موضوع گفت: ایالات متحده همچنان از متحد خود عربستان سعودی در برابر حملات ایران و نیروهای نیابتی ایران حفاظت خواهد کرد.

او که همزمان با روند گفتگوهای بین ایران و عربستان (با میانجیگری دولت عراق) به عربستان سفر کرده است گفت دولت سعودی همچنان از آمریکا می خواهد به منظور بازدارندگی در برابر ایران، نیروها و پایگاه های خود را در عربستان سعودی حفظ کند.

ژنرال مکنزی در ریاض و در مصاحبه با آسوشیتدپرس و شبکه خبری ای بی سی آمریکا/ عکس: آسوشیتدپرس دولت جو بایدن به منظور مقابله بهتر با تهدیدهای ناشی از چین و روسیه مشغول بازنگری در استقرار نیروهای خود در منطقه غرب آسیاست و در این چارچوب خروج نیروهای خود از افغانستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرمانده سنتکام: سعودی ها از ترس حملات ایران می خواهند آمریکا در آنجا بماند

فرمانده سنتکام: سعودی ها از ترس حملات ایران می خواهند آمریکا در آنجا بماند