مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 06:402021-05-24بين الملل

افشای طرح حمله هسته ای آمریکا به چین


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه نیویورک تایمز این گزارش را با استناد بر اسنادی که ظاهرا هنوز محرمانه هستند و بدون مجوز فاش شده اند، - دنیل الزبرگ فعال سیاسی و تحلیلگر نظامی سابق آمریکا فاش کرد در حمله چین به جزایر تحت کنترل تایوان در سال 1958، آمریکا برای حمایت از متحد خود قصد داشت از نیروی نظامی شامل حمله هسته ای به چین استفاده کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه نیویورک تایمز این گزارش را با استناد بر اسنادی که ظاهرا هنوز محرمانه هستند و بدون مجوز فاش شده اند، منتشر کرد و نوشت این اسناد ابعاد تازه ای از خطر این بحران دهه 50 را نشان داد.

این گزارش ده ها صفحه از تحقیقات محرمانه سال 1966 مربوط به این رویارویی را نشان می دهد که فرماندهان ارتش آمریکا برای اولین بار برای حمله نظامی علیه چین فشار وارد کردند و پذیرفته بودند که شوروی (سابق) ممکن است به نفع متحد خود چین تلافی کند.

دولت آمریکا در انتشار بخش هایی از این تحقیقات، صفحات مربوط به طرح آمریکا برای حمله هسته ای به چین را سانسور کرده بود.

الزبرگ این سند را هنگام انتشار تاریخ محرمانه جنگ ویتنام موسوم به اسناد پنتاگون در 50 سال پیش فاش کرد و گفت از تحقیقات کاملا محرمانه درباره بحران تنگه تایوان کپی برداشته و آن را در آن زمان فاش نکرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای طرح حمله هسته ای آمریکا به چین

افشای طرح حمله هسته ای آمریکا به چین