مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 07:002021-05-24سياسي

صف آرایان شوراها


روزی که قانون اساسی نویسان جمهوری اسلامی، گرد هم آمدند و مصحفی مشتمل بر 12 فصل نوشتند تا به همه پرسی بگذارندش، مردم سالاری دینی را در آیینه پایه ترین سطوح محلی هم لحاظ کردند و سهمی از کتاب قانون اساسی را به شوراهای شهر و روستا اختصاص دادند.

- روایت رقابت ها در پنج دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان؛ صف آرایان شوراها ایسنا/اصفهان روزی که قانون اساسی نویسان جمهوری اسلامی، گرد هم آمدند و مصحفی مشتمل بر 12 فصل نوشتند تا به همه پرسی بگذارندش، مردم سالاری دینی را در آیینه پایه ترین سطوح محلی هم لحاظ کردند و سهمی از کتاب قانون اساسی را به شوراهای شهر و روستا اختصاص دادند.

سهمی که با درگرفتن جنگ تحمیلی در دهه نخست انقلاب اسلامی فرصت تحقق نیافت و در هشت سال دولت اکبر هاشمی رفسنجانی نیز در کوران سازندگی ها، گم شد.

اما درخت این نهاد مردم سالارانه سرانجام پس تأخیری دو دهه ای و با ترش رویی، ملامت گرایی و مخالفت برخی، در دولت اصلاحات غرس شد.

مخالفت هایی که به علاقه تاریخی به تمرکز قدرت بازمی گشت و دولت ها عموما دوست داشتند شوراها در همان محدوده نظافت و رفت و روب شهر و روستا فعالیت کنند و پای خود را از گلیم شان درازتر نکنند.

بماند که همچنان این نگاه وجود دارد و گاه و بی گاه برای کم کردن دایره اختیارات شوراها، فراوان تلاش می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صف آرایان شوراها

صف آرایان شوراها