مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 07:052021-05-24سياسي

فتح خرمشهر نقطه عطفی در کارنامه هشت سال دفاع مقدس


از عملیات فتح خرمشهر به عنوان نقطه عطفی در کارنامه هشت سال دفاع مقدس یاد شده است و به حق این عملیات در افزایش خود باوری و ثبات قدم رزمندگان دلاور و مردم مقاوم و همیشه در سنگر ما نقشی غیرقابل انکار داشت - یعقوب سلیمانی؛ معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت سوم خرداد،سالروز سوم خرداد در یادداشتی،به تبیین این روز بزرگ پرداخته است.

حماسه بزرگ و تاریخ ساز فتح خرمشهر بی تردید یکی از مهمترین فرازهای تاریخ این مرز و بوم است که خاطره این رویداد عظیم تا همیشه در یادها زنده و جاوید باقی خواهد ماند.

اشغال این شهر بسیار مهم در ابتدای جنگ تحمیلی توسط رژیم بعث عراق و رجز خوانی های متکبرانه صدام که خود را سردار قادسیه می خواند این اراده را در رزمندگان سلحشور و توانمند اسلام پدید آورد که طلسم سیاه اشغال این شهر را که در آن روزگار خونین شهر نام گرفته بود بشکنند و سرانجام طی عملیات غرورآفرین بیت المقدس این شهر سرافراز به همراه بخش مهمی از مناطق اطراف آن به آغوش میهن اسلامی بازگردانده شد.

اهمیت این فتح آنچنان بود که موجب شد رژیم بعثی عراق تکیه گاه سیاسی خود را از دست داده و روحیه ارتش این کشور به شدت از بین برود.

در واقع عملیات بیت المقدس از چنان تأثیر شگفتی برخوردار بود که باعث جلب توجه و تحسین جهانیان شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فتح خرمشهر نقطه عطفی در کارنامه هشت سال دفاع مقدس

فتح خرمشهر نقطه عطفی در کارنامه هشت سال دفاع مقدس