مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 08:002021-05-24پزشكي

سیر حاوی چه موادی است؟


سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین های B2، B1 و B3 است.

- ایسنا/لرستان یک کارشناس گیاه پزشکی گفت: سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین های B2، B1 و B3 است.

شیما احمدی نیا، در گفت وگو با ایسنا در رابطه با فواید و خواص سیر با اشاره به این که از سال های دور تا کنون از سیر برای تصفیه خون استفاده می شده است، اظهار کرد: سیر حاوی ترکیبات گوگرد است که سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و پتانسیل بالایی در نابودی تومورهای سرطانی دارد.

وی ادامه داد: خوردن سیر مجاری تنفس و خون را پاک می کند و با این کار از شدت و زحمت تنگ نفس کاسته و گاهی باعث درمان آن می شود.

این کارشناس گیاه پزشکی تصریح کرد: سیر پوست بدن را خوش رنگ، گونه را سرخ و روده ها را از عفونت ها پاک می کند و به خصوص در اطفال، و با این خصوصیت سپری مقابل تیفویید و دیفتری و مسکن سیاه سرفه و خروسک است.

وی با اشاره به فواید شگفت انگیز سیر، عنوان کرد: سیر عفونت های تنفسی را درمان می کند، برای تسکین دندان درد سیر خام را روزی چند بار روی لثه و دندان بمالید، سیر له شده را روی زگیل قرار دهید تا از بین برود، برای درمان سینوزیت چند حبه سیر له شده را در کره تفت دهید و با نان میل کنید، یک حبه سیر را ریز خرد کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیر حاوی چه موادی است؟

سیر حاوی چه موادی است؟