مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 08:102021-05-24پزشكي

پرسش هایی درباره واکسیناسیون سراسری کرونا


معاون کل وزارت بهداشت اخیرا اعلام کرده، تا 2 هفته آینده میزان تزریق روزانه واکسن کرونا به 500 هزار دوز می رسد، اما سوال اینجاست که این میزان واکسیناسیون با کدام واکسن و با چه میزان نیروی انسانی قرار است انجام شود؟ روزنامه همشهری نوشت: اواخر اردیبهشت بود که وزیر بهداشت وعده داد تا ماه آینده، یعنی تا اواخر خرداد، 14 میلیون نفر در برابر کرونا واکسینه می شوند.

همه اینها در شرایطی است که از 21 بهمن سال گذشته که واکسیناسیون شروع شد تا امروز، تنها کمی بیش از 455 هزار نفر هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

معاون کل وزارت بهداشت اخیرا اعلام کرده، تا 2 هفته آینده میزان تزریق روزانه واکسن کرونا به 500 هزار دوز می رسد، اما سوال اینجاست که این میزان واکسیناسیون با کدام واکسن و با چه میزان نیروی انسانی قرار است انجام شود؟ گزارش ها حکایت از آماده نبودن مراکز بهداشت در واکسیناسیون گروه سالمندان دارد، در حالی که هنوز جمعیت هدف عمومی یعنی 50 میلیون نفر فاز سوم، در برنامه واکسیناسیون قرار نگرفته اند.

ساز و کارهای اصلی برای واکسیناسیون عمومی مشخص نیست.

تا همین حالا اعلام می شود در کشور 24 هزار مرکز بهداشت، 3 هزار مرکز درمانی، 100 سوله مدیریت بحران در پایتخت و 57 ورزشگاه در کشور وجود دارد اما میزان استفاده از ظرفیت این مراکز، نامعلوم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرسش هایی درباره واکسیناسیون سراسری کرونا

پرسش هایی درباره واکسیناسیون سراسری کرونا