مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 09:152021-05-24اقتصادي

امکان اهدای نمونه های سلولی توسط محققان به بانک سلولی


مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران اعلام کرد محققان می توانند رده های سلولی با کاربرد تحقیقاتی را به بانک سلول های انسانی و جانوری اهدا کنند.

- به نقل از مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، بانک سلول های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، وظیفه تهیه، تولید، کنترل کیفی، تکثیر و توزیع انواع رده ها و نمونه های سلولی استاندارد را برعهده دارد.

هر یک از این نوع سلول ها، شناسنامه مشخص و منحصر به فردی دارند که منجر به اعتبار آنها در زمینه تحقیقات مختلف می شود.

مجموعه های سلولی متنوع با کاربردهای گوناگون در بانک سلولی نگهداری می شوند و برحسب تقاضای محققان، دانشجویان و اساتید حوزه زیست پزشکی و همچنین، شرکت های داروسازی و تولید کننده فراورده های بیولوژیک، در اختیار آنها قرار می گیرند.

دکتر عبدالرضا دانشور آملی، مدیر بانک سلولهای انسانی و جانوری مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران گفت: بانک سلول های انسانی و جانوری این مرکز در راستای تامین رده های سلولی معتبر مورد نیاز محققان کشور، طرح اهدای رده های سلولی با کاربرد تحقیقاتی را ارائه می کند.

این بانک، آمادگی دریافت انواع نمونه های سلولی از محققان کشور را دارد؛ لذا محققان، اساتید و دانشجویان دانشگاه ها و سایر مراکز علمی و تحقیقاتی که مالکیت رده سلولی خاصی را برعهده دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان اهدای نمونه های سلولی توسط محققان به بانک سلولی

امکان اهدای نمونه های سلولی توسط محققان به بانک سلولی