مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 03:002021-05-24پزشكي

چالش جدی اکسیژن در بیمارستان ها با قطعی برق


یک پزشک اورژانس و مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی درباره چالش های قطعی برق در بیمارستان ها و ایجاد مشکل در اکسیژن رسانی به بیمارستان ها توضیح داد.

دکتر حسین کرمانپور در گفت وگو با ایسنا، درباره مشکل قطعی برق و چالش هایی که برای بیمارستان ها ایجاد می کند، گفت: یکی از معضلاتی که در دوره کرونا پدیدار شد، بحث اکسیژن بود.

به طوری که در بسیاری از بیمارستان ها، به دلیل حجم بالای بیمارانی که وجود دارند، اکسیژن بیش از میزان مصرفی که برای هر بیمارستان محاسبه شده بود و در شرایط قبل از کرونا طبیعی بود، مورد نیاز است.

با توجه به اینکه بیمارستان ها بر اساس یکسری استانداردها ساخته شده بودند، بسیاری از بیمارستان ها در دوره همه گیری کرونا به ویژه در اوج پیک ها با کمبود اکسیژن مواجه می شدند که البته بعد از آن با کمک خیرین و دولت مقداری این مشکل بیمارستان ها رفع شد.

حال دیگر فکر نمی کردیم که با وجود اینکه اکسیژن فراهم شده، یک روز برق هم قطع می شود.

کاهش محسوس در فشار اکسیژن با قطعی برق در بیمارستان ها وی افزود: البته بیمارستان های سطح شهرهای کلان اغلب به برق اضطراری و دیزل ژنراتور مسلح هستند.

منتها خروج برق از برق شهری و ورود به برق اضطراری مدت زمانی را دارد و تا زمانیکه این اتفاق بیفتد، یک کاهش محسوس در فشار اکسیژن ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش جدی اکسیژن در بیمارستان ها با قطعی برق

چالش جدی اکسیژن در بیمارستان ها با قطعی برق