مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 04:352021-05-25بين الملل

متهم شناخته شدن دو دیپلمات سابق چاد از بابت پولشویی و ارتشا


بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، دو دیپلمات سابق اهل چاد شامل محمود آدام بشیر، سفیر سابق این کشور در آمریکا از بابت شرکت در یک دسیسه پولشویی و ارتشاء بین المللی مرتبط با یک شرکت انرژی کانادایی متهم شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: یک کیفرخواست بازگردانده شده توسط هیات منصفه بزرگ فدرال در واشنگتن دی.

سی در 20 مه 2021 از حالت مهر و موم خارج شده و در آن سفیر سابق جمهوری چاد در آمریکا و کانادا و همچنین معاون رییس سابق هیات دیپلماتیک چاد در آمریکا و کانادا از بابت جلب و پذیرش یک رشوه دو میلیون دلاری از سوی یک شرکت استارت-آپ انرژی کانادایی و دسیسه چینی برای پولشویی در قبال این رشوه پرداختی با هدف پنهان ساختن ماهیت واقعی آن متهم شناخته شدند.

بر اساس این بیانیه، وزارت دادگستری آمریکا اعلام داشت، بشیر و تاکانه بین اوت 2009 و ژوییه 2014 در این دسیسه با تقاضای رشوه از سوی شرکت استارت-آپ انرژی کانادایی در ازای پارتی بازی برای آن در دستیابی به حقوق نفتی در چاد دست داشته اند.

در این بیانیه آمده است، همسر تاکانه و یک فرد چادی دیگر سهام این شرکت انرژی را در چارچوب رشوه دو میلیون دلاری از سوی نعیم طیب، یک شهروند کانادایی و سهامدار اصلی شرکت انرژی، به دست آوردند و بخش اصلی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متهم شناخته شدن دو دیپلمات سابق چاد از بابت پولشویی و ارتشا

متهم شناخته شدن دو دیپلمات سابق چاد از بابت پولشویی و ارتشا