مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 06:052021-05-25پزشكي

4000 نوزاد دشتستانی در یک سال گذشته غربالگری تیرویید شده اند


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: چهار هزار و 12 نوزاد در یک سال گذشته در شهرستان دشتستان غربالگری تیرویید شده اند.

- اظهار داشت: رشد و تکامل طبیعی غده تیرویید جنین و تولید هورمون تیرویید، برای تکامل مغز در دوران زندگی جنینی و پس ازآن حیاتی است.

وی افزود: کمبود هورمون تیرویید در طی دوران زندگی جنینی و یک سال اول بعد از تولد، با طیف وسیعی از اختلال های عصبی– روانی توأم است.

خویشدوست بیان کرد: کم کاری نوزادی غده تیرویید می تواند به صورت گذرا و یا دائم باشد، نوع اولیه و دائم شایع ترین نوع کم کاری مادر زادی غده تیرویید نوزادان است.

وی تصریح کرد: تشخیص به موقع کم کاری تیرویید در نوزادان و درمان به موقع آن، از بسیاری از عوارض مهم این بیماری ازجمله عقب ماندگی ذهنی جلوگیری می کند.

خویشدوست خاطرنشان کرد: اگر کم کاری تیرویید در نوزادان تا 28 روز اول تولد تشخیص داده شود و درمان شروع شود، نوزادان دچار مشکل عقب افتادگی نمی شوند.

وی بیان کرد: اکثر نوزادان مبتلا به کم کاری مادر زادی غده تیرویید علائم و نشانه های کم کاری غده تیرویید را به هنگام تولد نشان نمی دهند، برنامه غربالگری برای تشخیص این بیماری جهت همه نوزادان انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4000 نوزاد دشتستانی در یک سال گذشته غربالگری تیرویید شده اند

4000 نوزاد دشتستانی در یک سال گذشته غربالگری تیرویید شده اند