مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 06:102021-05-25فرهنگي

«در انتظار گودو»؛ جست وجویی برای هیچ


نمایش نامه «در انتظار گودو» یکی از معروف ترین و بحث برانگیزترین نمایش نامه های جهان است که در سال 1948 میلادی توسط ساموئل بِکت، نمایش نامه نویس، - ایسنا/خراسان رضوی نمایش نامه در انتظار گودو یکی از معروف ترین و بحث برانگیزترین نمایش نامه های جهان است که در سال 1948 میلادی توسط ساموئل بِکت، نمایش نامه نویس، رمان نویس و شاعر ایرلندی نوشته شده است.

این نمایش نامه داستانی عجیب از زندگی دو مرد به نام های استراگون و ویلادیمیر است که در یک بیابان خشک و بی آب و علف نشسته اند و انتظار شخصی به نام گودو را می کشند، اما با این حال آن ها اصلاً نمی دانند که گودو کیست؟ چه زمانی قرار است بیاید و چرا می خواهد بیاید؟ این اثر که در واقع می توان آن را یکی از اولین و بهترین نمایش نامه های سبک ابزورد (=معناباخته یا پوچ) در نمایش نامه نویسی جهان قلمداد کرد، انتظار این دو دوست را به عنوان نمادی از انتظار برای زندگی معنا بخشیده است.

در این نمایش نامه می خوانیم که استراگون شبی را در گودال خوابیده است، مورد هجوم افراد ناشناسی قرار گرفته و از آن ها کتک خورده است و اکنون با یادآوری آن خاطرات، به خشونت مردم فکر می کند.

پوچی این نمایش، علاوه بر این که در دیالوگ های بی معنا و هدف بازیگران که به طرز مضحکی به دنبال معنای زندگی می گردند به خوبی جلوه می کند، اما همی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«در انتظار گودو»؛ جست وجویی برای هیچ

«در انتظار گودو»؛ جست وجویی برای هیچ