مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 06:202021-05-25سياسي

تعیین الگوی کشت بهینه محصولات کشاورزی در دشت های استان مرکزی


تیم تحقیقاتی دانشگاه اراک در طرحی مشترک با سازمان جهاد کشاوری استان مرکزی موفق به تعیین الگوی کشت بهینه محصولات کشاورزی در دشت های استان شدند.

- ایسنا/مرکزی تیم تحقیقاتی دانشگاه اراک در طرحی مشترک با سازمان جهاد کشاوری استان مرکزی موفق به تعیین الگوی کشت بهینه محصولات کشاورزی در دشت های استان شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه اراک، تیم تحقیقاتی دانشکده کشاورزی و محیط زیست دانشگاه اراک متشکل از دکتر محمد جواد نحوی نیا عضو هیات علمی گروه مهندسی آب، دکتر حسین صالحی ارجمند، عضو هیات علمی گروه گیاهان دارویی دانشگاه اراک با همکاری مهندس شرفی و مهندس اکبری موفق به تعیین الگوی کشت بهینه محصولات کشاورزی در دشت های استان مرکزی شدند.

این طرح با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و با هدف تعیین الگوی کشت موجود در دشت های ساوه، خمین و شازند و بررسی منابع آب تجدیدپذیر در دشت های شازند، خمین و ساوه اجرا شد.

دکتر نحوی نیا در تشریح این اقدام گفت: در این طرح اثرات تغییرات اقلیمی بر محصولات زراعی شامل بررسی اسیدیته خاک، شوری، کربن آلی، مواد آلی، تلفات خاک در سال و فرسایش مناطق مختلف مورد مطالعه قرار گرفت که منجر به پیش بینی اثرات تغییرات اقلیمی بر الگوی کشت محصولات دشت های شازند، خمین و ساوه وتعیین نیاز آبی و آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین الگوی کشت بهینه محصولات کشاورزی در دشت های استان مرکزی

تعیین الگوی کشت بهینه محصولات کشاورزی در دشت های استان مرکزی