مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 06:352021-05-25اقتصادي

تأخیر و تعلل در افزایش نرخ باروری در کشور


پژوهشگر حوزه مدیریت و سلامت جمعیت، با بیان اینکه در کشورهایی که نرخ باروری کل به زیر حد جایگزینی نزول یافته، برنامه های تشویقی و تسهیلاتی در نظر گرفته می شود، - ایسنا/اصفهان پژوهشگر حوزه مدیریت و سلامت جمعیت، با بیان اینکه در کشورهایی که نرخ باروری کل به زیر حد جایگزینی نزول یافته، برنامه های تشویقی و تسهیلاتی در نظر گرفته می شود، گفت: ما در این زمینه هم تأخیر داریم و هم تعلل، دلیل عمده اش نیز این است که بسیاری از مدیران به عمق مسئله پی نبرده اند.

خلیل علی محمدزاده در گفت وگو با ایسنا، جمعیت را مقوله مهمی برای تمام کشورها دانست و اظهار کرد: روند رو به رشد یا کاهش جمعیت باید همواره مورد رصد و مدیریت قرار گیرد، در این راستا تحلیل منظم و مستمر محیطی و نگاه دقیق به نیاز بخش های مختلف و آینده پژوهی ضروری است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با سیاست های کلی جمعیت همه دستگاه های کشور وظیفه و تکلیف دارند، گفت: همه دستگاه ها باید سیاست ها را بدانند و برای آن برنامه عملی و نه صوری یا نمایشی، ارائه دهند.

ضمن اینکه باید از فرصت پیش آمده استفاده کنند تا دستورالعمل های خود را با این سیاست ها منطبق کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه مقوله مهم جمعیت با شعار، سطحی نگری و اقدامات یک جانبه و غیرتخصصی قابل ساماندهی و مدیریت نیست، یادآور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأخیر و تعلل در افزایش نرخ باروری در کشور

تأخیر و تعلل در افزایش نرخ باروری در کشور