مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 07:502021-05-25اقتصادي

اطفای 260 فقره آتش سوزی در مناطق جنگلی زاگرس و جنوب کشور


فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیرداری کشور اعلام کرد: در دو ماهه نخست امسال نزدیک به 260 مورد حریق در مناطق زاگرسی و جنوب کشور اطفا شده است.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی عباس نژاد گفت: به علت کاهش بارش در فروردین و اردیبهشت سال جاری و شروع گرما، آتش سوزی ها در سطح جنگل ها و مراتع زودتر اتفاق افتاده و نسبت به مدت سال گذشته، درصدی افزایش داشته است.

وی افزود: آتش سوزی ها با تلاش و آماده باشی که نیروهای یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور داشتند و با کمک و ساماندهی همیاران طبیعت اطفا شدند.

عباس نژاد اظهار داشت: حدود 10 تا 15 مورد از آتش سوزی های امسال در مناطق صعب العبور و با شیب بالای 150 تا 160 درجه بودند که مجبور شدیم برای مهار آنها از بالگرد استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در جریان اطفای حریق در عرصه های جنگلی دو نفر از نیروهای یگان حفاظت دچار صدمه شدند که در مراکز درمانی، درمان شدند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، علت آتش سوزی ها را عمدتاً عوامل انسانی و همچنین افزایش گرما و رعد و برق عنوان کرد.

وی با بیان این که غفلت و بی مبالاتی هموطنان در عرصه های جنگلی و مرتعی هر سال منجر به آتش سوزی می شود، گفت: با آن که آتش روشن کردن در مناطق جنگلی و مرتعی ممنوع است و جرم محسوب می شود،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطفای 260 فقره آتش سوزی در مناطق جنگلی زاگرس و جنوب کشور

اطفای 260 فقره آتش سوزی در مناطق جنگلی زاگرس و جنوب کشور