مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 09:402021-05-25اقتصادي

ریشه چالش آب و قطع برق از نگاه وزیر سابق نیرو


ضرر و زیان صنعت برق را نه وزیر نیرو و نه کارکنان صنعت و نه حتی مقامات بالاتر نمی پردازند، بلکه مستقیما این ضرر به مردم و اقتصاد ملی وارد می شود.

- ضرر و زیان صنعت برق را نه وزیر نیرو و نه کارکنان صنعت و نه حتی مقامات بالاتر نمی پردازند، بلکه مستقیما این ضرر به مردم و اقتصاد ملی وارد می شود.

تنها چیزی که هست این که اولا این ضررها با اندکی تاخیر زمانی روی می دهد و ثانیا رابطه بین علت ها و معلول های اقتصادی برای غلب مردم روشن نیست.

بنابراین مردم مشکل را اعم از رکود، بیکاری، ورشکستگی بنگاه های خصوصی، خاموشی و کمبود برق می بینند، لکن ملتفت نمی شوند که این مشکلات از کجا نشأت گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمید چیت چیان، وزیر نیرو در دولت یازدهم، در یادداشتی که سه سال پیش از این در روزنامه دنیای اقتصاد نوشته بود، نگاهی چالشی به مساله آب و قطع برق داشت که اکنون در روزهایی که ایران با مشکل آب و خاموشی روبه روست، بازخوانی می شود: مدت زمان طولانی است که موضوع عدم تعادل درآمدها و هزینه های صنعت آب و برق به پرچالش ترین و بزرگ ترین تهدید فعالیت های وزارت نیرو تبدیل شده است؛ چراکه هزینه های تامین آب و برق بسیار بیش از درآمدهای حاصل از فروش این دو کالای حیاتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه چالش آب و قطع برق از نگاه وزیر سابق نیرو

ریشه چالش آب و قطع برق از نگاه وزیر سابق نیرو