مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 10:102021-05-25سياسي

زبان فارسی برای مصطفی ملکیان حاشیه ساز شد


محمدرضا ترکی در پی عذرخواهی اخیر مصطفی ملکیان برای استفاده از عبارت «فارسی زبانان»، با بیان این که «فارسی زبان» دشنام نیست، از او خواسته «وارد دام چاله تفرقه های قومیتی و زبانی نشود».

- محمدرضا ترکی در پی عذرخواهی اخیر مصطفی ملکیان برای استفاده از عبارت فارسی زبانان ، با بیان این که فارسی زبان دشنام نیست، از او خواسته وارد دام چاله تفرقه های قومیتی و زبانی نشود .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا ترکی، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و استاد دانشگاه تهران در یادداشتی کوتاه درخصوص عذرخواهی مصطفی ملکیان، استاد فلسفه، منتقد و پژوهشگر برای استفاده از عبارت فارسی زبانان نوشته است: اخیرا جناب مصطفی ملکیان مرقوم فرموده اند: در سخنرانی ها، گفت وگوها، و مصاحبه ها [.

]، چون احتمال می دادم که مخاطبانم، غیر از ایرانیان، عزیزان افغان، تاجیک و فارسی زبانان دیگر نیز باشند، از تعبیر فارسی زبانان به جای ایرانیان استفاده می کردم.

اکنون [.

] بر من ایراد گرفته اند که تعبیر فارسی زبانان شامل حال اقوام ایرانی ای که زبان مادری شان فارسی نیست، مانند کردها، عرب ها، آذری ها، ارمنیان، آشوریان، ترک ها، ترکمن ها، و بسیاری دیگر نمی شود و بنابراین این تعبیر اینان را از شمول مخاطبان خارج می کند و جفایی در حق شان روا می دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زبان فارسی برای مصطفی ملکیان حاشیه ساز شد

زبان فارسی برای مصطفی ملکیان حاشیه ساز شد