مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 10:352021-05-25فرهنگي

برگزاری جشنواره «گلاویژ» در سال فرهنگی ایران


دبیر نشست های ایران در سلیمانیه از آغاز بیست و چهارمین جشنواره فرهنگی «گلاویژ» در سالی که به نام سال فرهنگی ایران نام گذاری شده است، خبر داد و به شرح برنامه های این دوره از جشنواره پرداخت.

- دبیر نشست های ایران در سلیمانیه از آغاز بیست و چهارمین جشنواره فرهنگی گلاویژ در سالی که به نام سال فرهنگی ایران نام گذاری شده است، خبر داد و به شرح برنامه های این دوره از جشنواره پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مریوان حلبچه ای در این باره اظهار کرد: بیست وچهارمین دوره جایزه فرهنگی- ادبی گلاویژ در شهر سلیمانیه عراق از ساعاتی پیش (سه شنبه چهارم خردادماه) کار خود را آغاز کرد؛ جشنواره ای که از 24 سال پیش شروع به فعالیت کرده و هر ساله یک جشن بزرگ فرهنگی را در سطح خاورمیانه برگزار می کند و ما شاهد حضور مهمان های زیادی از کشورهای مختلف خاورمیانه و اروپا در آن هستیم.

در سال های نخست، این جشنواره در هفت روز برگزار می شد که در ادامه 9 روزه شد و در این چند سال اخیر به دلیل بحران های موجود مثل کرونا در سه روز برگزار می شود.

این مترجم ادبیات کُردی در توضیح جشنواره گلاویژ گفت: در این جشنواره نویسندگان کُرد به صورت تک داستان، تک شعر و مقاله به رقابت می پردازند و وارد مسابقه می شوند و جایزه نقدی و لوح تقدیر دریافت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری جشنواره «گلاویژ» در سال فرهنگی ایران

برگزاری جشنواره «گلاویژ» در سال فرهنگی ایران