مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 15:252021-05-25سياسي

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: در نقل و انتقال خودرو نیازی به ثبت محضری نیست


در ماده ی 46 و 47 قانون ثبت اسناد و املاک موارد ثبت اجباری معاملات ذکر شده است و اموالی همانند خودرو چون جزو اموال منقول محسوب می شوند، - گروه حقوقی خبرگزاری فارس- اختلاف سند رسمی خودرو از موضوعاتی است که مدت هاست محل اظهارنظرهای متضاد مسئولان پلیس و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

از سویی مسئولان پلیس معتقدند که برگ سبز خودرو برای اثبات مالکیت کفایت می کند و به عبارت دیگر برگ سبز خودرو، سند رسمی خودرو است.

از طرف دیگر مسئولان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکررا تأکید می کنند که سند رسمی خودرو، است تا با یک تصمیم شفاف، این اختلاف را یک بار برای همیشه حل کند.

 نقل و انتقال خودرو؛ فقط در مراکز شماره گذاری نیروی انتظامی محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد الزام مردم به ثبت محضری نقل و انتقال خودرو اظهار کرد: نظر ما این است که نقل و انتقال خودرو فقط در مراکز شماره گذاری نیروی انتظامی انجام بشود و هیچ الزامی برای ثبت یا انتقال مالکیت خودرو در دفاتر اسناد رسمی نباید وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مواد قانونی مبنی بر کفایت برگه سبز خودرو برای مالکیت گفت: در ماده ی 46 و 47 قانون ثبت اسناد و املاک موارد ثبت اجباری معاملات ذکر شده است و اموالی همانند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: در نقل و انتقال خودرو نیازی به ثبت محضری نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: در نقل و انتقال خودرو نیازی به ثبت محضری نیست