مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 03:252021-05-26اقتصادي

گردشگری سلامت، یک قطب صنعتی و گره گشای اقتصادی در استان فارس


توریسم درمانی، یکی از صنایع مطرح و مفید برای اقتصاد کشور ها به حساب می آید که در حوزه کارآفرینی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار، ارزآوری و ثروت آفرینی برای کشورها نقش بسیار موثری بازی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، گردشگری سلامت، تعاریف مختلفی دارد، سازمان جهانی گردشگری (WTO) گردشگری سلامت را چنین تعریف می کند: استفاده از خدماتی که به بهبود یا افزایش سلامتی و افزایش روحیه فرد (با استفاده از آب های معدنی، آب و هوا یا مداخلات پزشکی) منجر می شود و در مکانی خارج از محل سکونت فرد – که بیش از 24 ساعت است – به طول می انجامد.

اما بسیاری از افراد، گردشگری سلامت را محدود به گردشگری پزشکی می کنند که با توجه به تعریف ارائه شده، این فقط بخشی از  مقوله گردشگری سلامت و فراتر از گردشگری درمانی است.

تاریخچه گردشگری سلامت گردشگری سلامت از زمان یونان و روم باستان وجود داشته و سپس به بسیاری از کشور های اروپایی و نقاط دیگر دنیا توسعه یافته است.

تاریخ گردشگری سلامت به قرن ها پیش برمی گردد، خیلی قبل از آن که مردم برای عمل قلب، جراحی های پلاستیک یا زیباسازی دندان ها طی تنها چند ساعت به سراسر دنیا سفر کنند تا بهترین خدمات پزشکی را دریافت نمایند، به جرأت می توان گفت سفر درمانی قدمتی به اندازه عمر علم پزشکی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری سلامت، یک قطب صنعتی و گره گشای اقتصادی در استان فارس

گردشگری سلامت، یک قطب صنعتی و گره گشای اقتصادی در استان فارس