مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 03:452021-05-26سياسي

شورای نگهبان و نگهبانی از شورا


شورای نگهبان از ابتدا توسط غرب گرایان و مخالفان احکام اسلامی و قانون اساسی موردتهاجم بود؛ مبادا دوستان و دل بستگان، ناخواسته آب به آسیاب آنان بریزند و در این هجمه ها با همراهی خود به مظلومیت شورای نگهبان اضافه کنند .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، مسعود پیرهادی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: بحث وجدل در ایام انتخابات معمولا بالا می گیرد.

وقتی دعوا شدید می شود برای حل و رفع آن عرفاً نزد بزرگ تر می روند.

بزرگ تر این انقلاب هم، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستند؛ فلذا برای حل این مناقشات و تعارضات ذهنی چه بهتر که دست به دامن صحیفه و بیانات امامین انقلاب شویم.

معیار در اعمال نهادها قانون اساسی است و تخلف از آن برای هیچ کس چه متصدیان امور کشوری و لشکری و چه اشخاص عادی جایز نیست و متخلف به مردم معرفی می شود و مورد مؤاخذه قرار می گیرد.

حال که تکلیف اعمال نهادها و معیارشان مشخص شد، باید ببینیم که در بلندترین سند و میثاق کشور چه کلامی درد امروز ما را دوا می کند.

اصل نودویکم قانون اساسی مقرر می دارد: به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی ازنظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آن ها، شورایی به نام شورای نگهبان با ترکیب زیر تشکیل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نگهبان و نگهبانی از شورا

شورای نگهبان و نگهبانی از شورا