مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 04:352021-05-26فرهنگي

آغاز همکاری های رادیو نمایش و بخش فرهنگی سفارت ایران در سارایوو


فصل جدید همکاری های بین المللی رادیو نمایش و بخش فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو با تولید و پخش نمایش رادیویی برای مجموعه فرهنگی تالار شهر سارایوو و موزه ویچنیتسا آغاز شد.

- به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، محسن سوهانی مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش عنوان کرد: نام کشور بوسنی و هرزگوین برای مردم ایران نام خاطره انگیزی است چون این کشور از سال 1992 تا 1995 دچار جنگ خونین و فاجعه آمیزی شد که با قتل عام مسلمانان بوسنی، توسط چتنیک ها (صرب های افراطی) جنبه نسل کشی پیدا کرد.

وی ادامه داد: ایران جز اولین کشورهایی بود که استقلال بوسنی را به رسمیت شناخت و در آن زمان کمک های انسان دوستانه ی نیروهای داوطلب ایرانی به مردم بی پناه و مظلوم و ستمدیده مسلمان بوسنی، جلوه بسیار زیبایی از انسانیت ایرانی در تاریخ بشری را به یادگار گذاشت.

سوهانی تاکید کرد: به همین خاطر این نوع همکاری ها و تعاملات مشترک که از آن به عنوان دیپلماسی عمومی و رسانه ای تعبیر می شود زمینه ای است که رسانه های ما باید مد نظر داشته باشند.

مدیر رادیو نمایش عنوان کرد: به دلیل فعالیت هایی که قبلا در حوزه بین الملل داشته ام این موضوع برایم با اهمیت بود تا اینکه به پیشنهاد امیرحسین نوری رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و همراهی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز همکاری های رادیو نمایش و بخش فرهنگی سفارت ایران در سارایوو

آغاز همکاری های رادیو نمایش و بخش فرهنگی سفارت ایران در سارایوو