مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 04:552021-05-26اقتصادي

طراحی مبدل های حرارتی با نرم افزار Aspen B-jac


انجمن علمی مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه علم و صنعت، کارگاه آموزشی طراحی مبدل های حرارتی با نرم افزار Aspen B-jac را برگزار می کند.

- انجمن علمی مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه علم و صنعت، کارگاه آموزشی طراحی مبدل های حرارتی با نرم افزار Aspen B-jac را برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، مبدل­ های حرارتی (Heat exchanger) از جمله تجهیزات پرکاربرد در صنایع شیمیایی، پتروشیمی، نفت، گاز، صنایع غذایی و به طور کلی صنایعی که در آن­ های دو فاز گاز و مایع از سیالات حضور دارند، می ­باشند.

از مبدل­های حرارتی جهت سرد یا گرم کردن سیالات برای مصارف متعدد استفاده می­ شود.

این تجهیز صنعتی خود شامل انواع مختلف است که از مهم­ترین آنها می­ توان به مبدل ­های پوسته و لوله (Shell and tube)، مبدل ­های صفحه ای (Plate heat exchanger) و مبدل­ های Fin-plate اشاره کرد.

با توجه به کاربرد گسترده مبد­ل­ ها، نیاز است مهندسان شیمی و مکانیک به نحوه طراحی (Design)، بررسی عملکرد (Rating/checking) و شبیه سازی (Simulation) آنها آشنا باشند.

تسلط به موارد فوق مستلزم آشنایی و تسلط بر نرم افزار طراحی مبدل است.

از میان نرم افزارهای طراحی مبدل، شرکت ASPEN توانست با ارائه موفق ورژن­ های اولیه این نرم افزار در قالب نام­های ASPEN B-JAC و ASPEN HTFS خود را در زمینه طراحی مبدل نیز به عنوان یک مدعی معرفی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی مبدل های حرارتی با نرم افزار Aspen B-jac

طراحی مبدل های حرارتی با نرم افزار Aspen B-jac