مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 06:152021-05-26اقتصادي

بیراهه سطحی نگری در بازار سهام


بازار سرمایه در ماه های اخیر شاهد اتخاذ تصمیمات بسیاری بوده که به گفته کارشناسان بسیاری از آنها با منافع بلندمدت اقتصاد کشور در تعارض بوده اند.

- ، این در حالی است که در طول این مدت مصلحت گرایی به درونمایه تمامی تصمیمات موثر بر بازار سرمایه تبدیل شده و به جای آنکه تدبیر بلندمدت بر تصمیمات نهاد ناظر حکمفرما باشد، شاهد سیاستگذاری اقتضایی بوده ایم؛ اقتضایی که سبب شده تا نقش سازمان بورس از کنشگر اصلی بازار به واکنش دهنده صرف تبدیل شود.

در گفت و گوی پیش رو که با سعید اسلامی عضو شورای عالی بورس و دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران انجام شده به بررسی وضع موجود و دلایل شکل گیری آن پرداخته شده و راهکارهای بهبود و ارتقای سطح کیفی و کارآمدی سیاستگذاری در بازار سرمایه مورد بررسی قرار گرفته است.

متن مفصل تر این گفت و گو در هفته نامه تجارت فردا منتشر شده است.

فکر می کنید که متناسب نبودن نهادسازی ها در بازار سرمایه با شرایط این بازار چقدر در اتخاذ تصمیمات اقتضایی که در عکس العمل به شرایط رخ می دهند، نقش داشته است؟ فکر می کنم باید به این نکته توجه داشته باشیم که علاوه بر اینکه نگاه سیاستگذار در شرایط کنونی کوتاه مدت است، نگاه فعالان بازار سرمایه نیز به دلیل نوسان های زیاد اقتصادی کوتاه مدت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیراهه سطحی نگری در بازار سهام

بیراهه سطحی نگری در بازار سهام