مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 06:502021-05-26سياسي

پشت پرده شیرهای خشمگین میدان حُر


شیرهای میدان حُر به این بهانه که اثر تاریخی و ثبت ملی نیستند و جنس شان از فایبرگلاس بوده، بدون اطلاع میراث فرهنگی تخریب شدند تا به گفته مسببان این موضوع، - شیرهای جدیدتر شکل دیداری بهتری به این میدان بدهند.

اما داستان این شیرهای غرّان چه بوده و با تخریب آن ها چه اثر ماندگاری از تهران کم شده است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از تخریب شیرهای میدان حُر و پخش تصاویر آن در رسانه ها و فضای مجازی، معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت که مجسمه های میدان حر اثر استاد غلامرضا رحیم زاده ارژنگ در ششم بهمن ماه سال 1398 با شماره 1443 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است که شامل مجسمه نبرد گرشاسب با اژدها می شود.

بنابراین شهرداری هر اقدامی با هر عنوانی در محدوده میانی میدان انجام دهد باید از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران استعلام بگیرد و مرمت مجسمه های این میدان بدون هماهنگی و اطلاع بوده است.

شاپور دیوسالار ـ معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران ـ هم که مسؤول این قضیه بوده است، در پاسخ به واکنش ها و انتقادها گفته مجسمه های شیرهای اطراف اثر اصلی ثبت ملی نیست و قرار گرفتن این تندیس ها در معرض فعل و انفعالات جوی و جنس نه چندان پایدار فایبرگلاس به کاررفته در بدنه این آثار، باعث شده شکل نامناسبی ایجاد شود و چهره ای زشت و زننده به این اثر مل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده شیرهای خشمگین میدان حُر

پشت پرده شیرهای خشمگین میدان حُر