مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 07:152021-05-26سياسي

آغاز احداث فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی در 300 هکتار از اراضی «سارمساقلو»


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه پس از مشخص شدن متولی منطقه ویژه فاز نخست ایجاد این منطقه انجام خواهد شد، گفت: احداث فاز نخست این منطقه ویژه در 300 هکتار از اراضی آغاز می شود.

- محمدرضا آبی پور امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در سال 1381 درخواست ایجاد منطقه اقتصادی ویژه از زنجان به  شورای مناطق آزاد و تجاری کشور ارسال شده است، اظهار کرد: در سال 1382 پیگیری مدارک انجام شده و در سال 1383 ظرفیت های استان و تعیین یک هزار هکتار از اراضی منطقه سارمساقلوی زنجان در شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد قبول قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان عنوان کرد: پس از تصویب این منطقه در سال 1392 توسط هیأت دولت و انجام مراحل ارزیابی زیست محیطی به مجلس شورای اسلامی برای طرح و تصویب ارسال شد.

وی با بیان اینکه دلیل انتخاب این منطقه دسترسی به فرودگاه، جاده ترانزیت و آزادراه و شبکه حمل و نقل ریلی بوده است، اضافه کرد: در نهایت در سال 1397 این موضوع در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید و سپس برای تایید به شورای نگهبان ارسال شد.

آبی پور تصریح کرد: شورای نگهبان در اردیبهشت امسال بحث منطقه ویژه را مصوب کرد که متعاقب آن با دستور استاندار زنجان کمیته مربوط  به راه اندازی منطقه ویژه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز احداث فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی در 300 هکتار از اراضی «سارمساقلو»

آغاز احداث فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی در 300 هکتار از اراضی «سارمساقلو»